Yoga

Irantzu Gonzalez Dantza Eskolan, helduentzako yogako eskolak eskaintzen ditugu. Eskola horietan, "kirola eta adimena" eskaintzen dizkizugu, ordu eta erdiko klaseetan, zure emozioak arnasketaren, kontzentrazioaren eta lan fisikoaren bidez berreskuratzeko.

Yoga ekialdeko filosofia bat da, 60ko hamarkadan mendebaldera iritsi zena. Harrezkero, adarkatu egin da eta norabide askotan eboluzionatu du. Guri interesatzen zaiguna Irantzu Dantza eskolan gertatzen dena da.

Yoga klase bat, lau urratsetan kontzentratua.

Eskolan kontuan hartzen dugu pertsona bakoitza praktika bat dela eta egun bakoitzak baldintzatzen duela gure egoera fisikoa eta mentala. Eta hori, esterara eramaten dugu eta saioan zehar ematen dugun laguntzara.

Bileraren ondoren, non konektatzen dugun eta praktikan errotzen garen, aktibazioa etorriko da, eta hartan, gure gorputza esnarazi eta hurrengorako prestatuko dugu.

Asanak dira yogaren zatirik ezagunena, gorputzaren eta adimenaren arteko harmonia praktikan jartzen dugun tokia. Arnasketa, indarra, oreka, malgutasuna eta kontzentrazioa.

Hasieran bertigo pixka bat ematen du hainbeste gauzatan pentsatzeak. Baina praktikan murgiltzen zaren heinean, beldur horiek gelatik alde egiten dute. Zu bakarrik zaude.

Aurrera egitea ezinbesteko ondorioa da. Baina garrantzitsuena, ikusiko duzu, sentsazio fisikoa eta mentala da. Klaseetan sortzen den bakearen eta ongizatearen aztarna.

Yogaren gakoak

• Arnasa hartzea
    Gure praktikan sakondu ahala, arnasketak areagotu edo luzatu egiten dira. Gure kontzentrazioa eta gure organismoaren oxigenazioa errazten ditu.
    Egunerokoan, batzuetan ahaztu egiten zaigu funtsezkoa dela arnasa ondo hartzea. Hemen horri denbora eskaintzen diogu eta ohitura onak hartzen ditugu.
    Yogan arnasketa erabiltzen ikasten duzu, aldartea indartzeko edo aldatzeko tresna gisa.

• Oreka
    Kontzentrazioa errazten du. Zure kezkak eskolatik kanpo uztera eta tarte hori zeure buruari bakarrik eskaintzera bultzatzen zaitu.
    Praktikarekin asko hobetzen da, eta hasieran eskuraezinak iruditzen zitzaizkizun gauzak lortzen dira.

• Indarra
    Ahaldundu, berrantolatu eta enfokatu egiten zaitu. Praktikak indartsuago egiten zaitu, zure giharrak tonifikatzen ditu eta era guztietako egoerei aurre egiteko adorea ematen dizu.

• Elastikotasuna
    Berdin dio adina, ez du axola praktikarik eza. Elastikotasuna lantzen duzunean, lesioak prebenitzen dituzu, zure mugimenduetan jarrera eta arintasuna hobetzen dituzu, hau da, bizi-kalitatea hobetzen duzu.

• Emozioak eta adimena
    Milaka urteko praktika hau zerbaitegatik iritsi da gaur arte. Gure emozioak hobetzen laguntzen du, eta, horren bidez, bake- eta foku-egoera mentaletara iristen zara.

• Praktika bere osotasunean
    Yogan gorputza, burua eta bihotza lantzen dira.  Ezin da aukeratu, ezin da bat bakarrik landu.
    Gainera, une paregabea da zure ongizatea lortzeko, kanpoko interferentziarik gabe. Zure fisikoa lantzen duzu, baina ikusiko duzu klaseek egoera mental lasaiagoa eta emozio berriak, berrituak, uzten dizkizutela.

Yoga norberarengan egindako inbertsioa

Yogak harmonia, bakea eta osasuna ematen dizkizu. Yogak ahalegina, inplikazioa eta emozioa eskatzen dizkizu.

Inoiz praktikatu ez baduzu, esteran bertan deskubrituko duzu. Praktikatu baduzu, badakizu zertaz ari naizen.

Gure taldean adin eta ezaugarri guztietako pertsonak daude. Pertsona batzuek muga fisikoak dituzte osasun-arrazoiengatik, beste batzuek praktika ezagatik. Denak berdin errespetatzen dira, ahal den lekura iristen dira eta bakoitzak ahal duen guztia ematen du (hori oso garrantzitsua da). Ez dago beste lehiaketarik zeure buruarekin ezartzen duzuna baino, hori bai, errespetu eta maitasun guztiarekin.

Asanen izenak

Behin eta berriz errepikatuko dizut eguzkiari egindako agurrari suryhanamaskar deitzen zaiola. Behin eta berriz errepikatuko dut. Izan ere, niretzat garrantzitsua da zuk ikastea, yogaren sustraien eta jatorriaren parte baita.

Kultura yogikoa da.

Baina ez da azterketarik egongo. Izen batzuk ahoskaezinak eta/edo oso luzeak dira, ez kezkatu. Esate baterako, natabaliasana edo chandranamaskar.

Nik errepikatuko ditut asana egiten dugun bakoitzean, eta berehala ikusiko duzu pixkanaka barneratuko duzula.

Ekipamendua

Ez duzu gauza askorik behar yoga praktikatzen hasteko.

Arropa erosoa eta estua (praktikan traba egin ez diezagun).

Esterarik ez baduzu edota yogako eskolekin jarraitu nahi duzun ez badakizu, baditugu batzuk uzteko. Garrantzitsuena da bildu aurretik garbi uztea.

Yoga-blokea. Blokea osagarri perfektua da yogako eskoletarako. Asana zorrotzagoetara iristeko aukera ematen digu, eta oso lagungarria da saioan zehar.

Manta. Meditazioan zerbait beharko duzu tapatzeko; izan ere, gure gorputzaren tenperatura jaisten da eta hozteko arriskua dugu. Gainera, galtzerdiak eta jaka bat gure esteratik gertu utzi behar dira, beste parte-hartzaile batzuei enbarazurik egin gabe.

Meditazio-kuxina.

Ez da behar-beharrezkoa, baina pertsona batzuek asko baloratzen dute.

Meditazioan asko laguntzen digu tente egoteko (etzanda egiten ez badugu), eta gorputz-jarrera egokia izateko.